U bent hier: CQ index > Gebruik en instellingen CQ index

Gebruik en instellingen CQ index

De CQ index (Consumer Quality index) is een gestandaardiseerde systematiek voor het meten, analyseren en rapporteren van klantervaringen in de zorg. Om gebruik te kunnen maken van de CQ index dient u een contract af te sluiten bij Qualizorg BV of Mediquest. Bekijk voor meer informatie de websites van FPM (Qualizorg BV) en Mediquest. U kunt ook telefonisch contact opnemen met Qualizorg: 0570-820 219 of Mediquest: 088-1263900.

 

Alvorens gebruik te maken van de koppeling met Qualizorg of Mediquest, dient eerst een CQ index gebruikersnaam en wachtwoord ingevoerd te zijn in Abakus. Dit kan worden ingesteld door de praktijkbeheerder of door de fysiotherapeut zelf.

Instellen door praktijkbeheerder

Als praktijkbeheerder heeft u de mogelijkheid in te stellen of er gebruik wordt gemaakt van FPM (Qualizorg) of Mediquest en is de gebruikersnaam en het wachtwoord voor de CQ index in te stellen voor alle therapeuten in de praktijk. U kunt dit doen via het tabblad praktijkbeheerder door op Bestand > Instellingen te klikken.

Wanneer de therapeuten in de praktijk nog geen gegevens voor de CQ index hebben ingevuld bij Bestand > Instellingen in het tabblad therapeut, zal automatisch de optie “Gebruik CQ index gebruikersnaam en wachtwoord van de praktijk” zijn aangegeven. Als de therapeut al eerder zelf een gebruikersnaam en wachtwoord voor de CQ index heeft ingevuld, is de optie “Gebruik eigen CQ index gebruikersnaam en wachtwoord” automatisch actief.

Instellen door therapeut

Voor het zelf instellen van uw CQ index gegevens gaat u naar Bestand > Instellingen (zie Instellingen therapeut). Een voorwaarde voor het zelf in kunnen stellen van de gebruikersnaam en wachtwoord voor de CQ index is dat de praktijkbeheerder een keuze heeft gemaakt voor FPM (Qualizorg) of Mediquest.

Versturen

Er zijn een aantal voorwaarden waar de patiënt/behandelepisode aan moet voldoen wil de patiënt een uitnodiging krijgen voor het invullen van de CQ index:

- De patiënt heeft toestemming gegeven voor het gebruik van het e-mailadres,

- De desbetreffende behandelepisode bevat minimaal 2 zittingen,

- Niet chronische patiënten worden na het afsluiten van de behandelepisode uitgenodigd,

- Chronische patiënten worden na 22 zittingen of na het afsluiten van de behandelepisode uitgenodigd,

- De patiënt is in de afgelopen 365 dagen niet eerder benaderd vanuit Abakus (of de ingevulde datum van het veld “datum laatste verzending” is langer dan 365 dagen geleden),

- Patiënten bij wie de afsluitdatum van de behandelepisode langer dan 60 dagen geleden is, krijgen geen uitnodiging.

Uitnodiging

Als aan alle voorwaarden is voldaan worden patiënten bij het afsluiten van een behandelepisode automatisch uitgenodigd. De optie “Uitnodiging voor het invullen van de CQ vragenlijst versturen” staat standaard aangevinkt.

Een chronische patiënt waarbij 22 zittingen of meer staan, kunt u uitnodigen via Fase 3 Therapeutisch proces, Tabblad Evaluatie. U krijgt hiervan bovenin het scherm een herinnering.

In het tabblad evaluatie staat onderaan de optie CQ index. Wanneer u op het icoon klikt, wordt de uitnodiging naar de patiënt gestuurd via FPM of Mediquest, afhankelijk van waar u een contract mee heeft afgesloten.

Mijn informatie

Bij Mijn informatie is het tabblad “CQ index” aanwezig. Hier kunt u terugvinden welke uitnodigingen zijn verstuurd en bij welke patiënten de poging tot versturen is mislukt.

 

Lees meer over:

Veel gestelde vragen over de CQ index

Overzicht gegevens aanbieders CQ index

Behandelepisode afsluiten

Tabblad Evaluatie

Mijn informatie

© 2014 Abakus B.V. Alle rechten voorbehouden.

De auteursrechten berusten bij Abakus B.V. te Ede (KvK nr. 09174040).